נסה לשנות את צבע המסך:

החשיבות בבחירת מאבחנת אירלן

קוביה עם שקף
ורד יהב

ורד יהב

מאבחנת אירלן מוסמכת ומקימת מכון יהבים

שיטת אירלן מציעה פתרון לילדים ומבוגרים אשר מתקשים בעיבוד חזותי וזאת באמצעות שימוש בשקפים צבעוניים או במשקפיים מסנני צבע, המותאמים עבורם באופן אישי.

השיטה פותחה ע"י הלן אירלן, לאחר שגילתה תסמונת (תסמונת אירלן) אשר באה לידי ביטוי בקשיי ראייה מסוגים שונים: קושי בקריאה, התמצאות במרחב וסחרחורות הנובעים כולם בחוסר יכולת של המוח להתמודד עם עיבוד של צבעים.

בכדי לוודא שילד או מבוגר מסוים אכן סובלים ממה שמוגדר כאותה "תסמונת אירלן" ובשביל להתאים להם את השקפים או המשקפיים הנכונים, קיימת חשיבות גבוהה לבצע אבחון התחלתי מקיף ומקצועי ולשם כך, יש לבחור בקפידה מאבחנת אירלן מקצועית, מנוסה ובעלת הסמכה המתאימה.

2 השלבים במסגרת אבחון אירלן

הליך אבחון של תסמונת אירלן, מתבסס על 2 שלבים –
1. בשלב הראשון, מתבצעת כאמור הבדיקה אשר אמורה לוודא אם אותו אדם אכן סובל מהתסמונת (הבדיקה מתבססת בין היתר על שאלון מקיף) ובמידה והבדיקה אכן מעידה על התסמונת, מותאמים עבורו שקפים מסנני צבע.

2. השלב השני של האבחון, הוא למעשה, שלב התאמת עדשות משקפיים שהינן מסננות צבע – שלב זה, מיועד עבור כאלו אשר עשו שימוש בשקפים מסנני צבע למשך פרק זמן קצר של בין שבוע  עד שבועיים ומעידים שהשקפים אכן מסייעים להם – המשקפיים אמורים להוות עבורם כפתרון קבוע.

חשיבותו של אבחון מקצועי על ידי מאבחנת או מאבחן

עדשות מסננות צבע, יכולות לסייע לא רק להקלה בקריאה, הן יכולות להיות גם יעילות עבור כאלו אשר מתמודדים עם רגישות לאור, כאלו המתקשים בכתיבה, סובלים מבעיות קשב וריכוז ומבעיות נוספות.

מכיוון שהיעילות שלהן היא כה גבוהה וביכולתן לשפר את איכות החיים של ילדים ומבוגרים רבים, קיימת חשיבות גבוהה שהאבחון יתבצע בצורה מקצועית וקפדנית וכך גם ההתאמה של העדשות.

מהסיבות הללו, אין להקל ראש בבחירת מאבחנת אירלן ובהליך הבחירה, יש לוודא פרטים כמו: ההסמכה אותה היא מחזיקה ברשותה, הניסיון שלה, השם והמוניטין בתחום ואם יש אפשרות לקבל המלצות על שירותיה, דבר זה אף יכול לתרום לתחושת השלמות עם הבחירה.

ורד יהב – מאבחנת אירלן מוסמכת

אבחוני אירלן במכון יהבים מתבצעים על ידי ורד יהב, מייסדת המכון והבעלים. ורד בעלת תואר שני בייעוץ חינוכי ומאבחנת ומטפלת בשיטת אירלן. 

במכון יהבים תמצאו מגוון אבחונים ופתרונות לקשיים הנובעים מבעיות קשב וריכוז וכמובן מקשיים הנגרמים על ידי  תופעת אירלן על מגוון פניה.

שאלונים לאבחון עצמי של תסמונת אירלן

האם אני סובל/ת מתסמונת אירלן? מלו את השאלון וגלו. ניתן לשלוח אלינו בלחיצת כפתור

גלילה לראש העמוד