נסה לשנות את צבע המסך:

דיסלקציה ושיטת אירלן

צרו עימנו קשר

נא ללחוץ על אחד מגווני זוגות המשקפיים כדי לבדוק האם ישנה הקלה בראייה

טעיות באבחון

כמחצית מהילדים והמבוגרים עם סינדרום אירלן – קשיים בעיבוד החזותי – מאובחנים בטעות כדיסלקטיים. ניתן  לעזור להם עם שיטת אירלן.

ישנם סוגים שונים של דיסלקציה ואי-יכולת לקרוא, בדיוק כפי שיש סוגים שונים של כאבי ראש. 

אבחנה של דיסלקציה מניחה שלאדם יש קושי עם פונולוגיה, אך כשהמילים זזות, מטושטשות או נעלמות, או כשאותיות נראות כמו נמלים שזזות על הנייר – הקריאה כל כך קשה שהאנשים מתוייגים בטעות כדיסלקטיים. שיטת אירלן יכולה לעזור לאנשים הללו.

 

מיתוסים הקשורים לדיסלקציה ולקריאה

  • אם תקרא לילדיך כשהם צעירים, לא תהיה להם בעיה לקרוא – בעיות קריאה הן בדרך כלל תורשתיות. הן עוברות בתורשה ואינן בהכרח תוצאה של חיקוי-דוגמה בבית. עדיין יתכן שיהיו בעיות בקריאה גם בקרב ילדים שהקריאו להם בילדות המוקדמת.
  • תרגול יוביל לקריאה טובה יותר – אם לילד יש סינדרום אירלן, הוא לא יתקדם עם שיעור עזר או הוראה מתקנת. בעיות ימשיכו כל זמן שהתפיסה החזותית והעיבוד החזותי לא תקינים – ניתן לסייע לכך בעזרת השקפים. רק אז יוכל ילד עם סינדרום אירלן להתקדם עם תרגול והוראה מתקנת.
  • הוראת מודעות פונולוגית תתקן בעיות בקריאה – מודעות פונולוגית כיכולת בסיסית לקריאה היא חשובה, אבל כדי לקרוא צריך גם שטף, דיוק והבנה. בעיות שפתיות הן רק צד אחד של קריאה, וקשיים בעיבוד החזותי מסוג סינדרום אירלן חייבים להיות מטופלים כדי לקרוא כהלכה.
  • כשיש למישהו דיסלקציה תמיד יהיה לא קשה לקרוא –  אם לילד שלך יש דיסלקציה חזותית שיטת אירלן יכולה לעזור. יחד עם זאת – דיסלקציה המבוססת על שפה המשולבת בדיסלקציה חזותית תאפשר לשקפי אירלן להתמקד לזמן ארוך יותר ובנוחות גדולה יותר. בעיות הקריאה לא יעלמו, והילד יצטרך תמיכה והתאמות במערכת החינוך כדי להתמודד עם הדיסלקציה השפתית.
גלילה לראש העמוד