נסה לשנות את צבע המסך:

כאבי ראש/מגרנות וטיפול באירלן

כאבי ראש מיגרנות הנוצרים מחוסר נוחות וסינוור מאור טבעי או מלאכותי, כאבי בטן, סחרחורות, עייפות – אלו הם רק חלק מן הסימפטומים שניתן להקל עליהם באמצעות טיפול בשיטת אירלן. מלאו את השאלון, זה מהיר ויכול לשנות לכם את החיים.

 שאלון קצר לאבחון עצמי שעשוי לשנות חיים

אנחנו יכולים לעזור לכם אם אתם משתייכים לאחת מהקבוצות הבאות

קושי בריכוז, מוסחות, חלומות בהקיץ,
חוסר התמדה במטלות לימודיות

ראייה לא תקינה, אפילפסיה הנגרמת מאור, דיכאון, מתח, שבץ, עייפות כרונית ועוד..

אור שמש, אור פלורסנט, אור בהיר אחר, בוהק או אפילו אורות של רכב או תאורה בלילה

אור שמש, אור פלורסנט, אור בהיר אחר, בוהק או אפילו אורות של רכב או תאורה בלילה

ל 50% מהאנשים המאובחנים עם אוטיזם או אספרגר ניתן לעזור באמצעות אירלן

הציונים לא משקפים את היכולת האמיתית שלכם ולמרות שאתם מתאמצים?

שינויים פיזיים, קוגניטיביים, חברתיים ומקצועיים שמשפיעים בעקבות פגיעות ראש

אז מה הקשר בין שיטת אירלן וכאבי ראש?

כאבי ראש לא מוסברים

כ-5% מהאוכלוסיה סובלים מכאבי ראש וממיגרנות. רק כמחצית מהם יודעים מה גורם להן. אחרים מטופלים באופן לא יעיל או ללא טיפול בכלל. כאבי ראש הנגרמים מהמצבים הבאים ניתנים לטיפול באמצעות טיפול בשיטת אירלן. 

  • אי-נוחות בשמש
  • אי-נוחות עם אורות בוהקים
  • יעדיפו אור מעומעם
  • אורות של רכב בלילה מפריעים להם
  • יחושו אי נוחות כשמשתמשים בצג של מחשב
  • מרגישים סטרס בקריאה מתמשכת
  • מתקשים להסתכל על דוגמה עם פסים או הדפסים
  • מגיבים לצבעים מסוימים כמסנוורים ומטרידים

כאבי ראש יכולים לייצג מצבים רפואיים חמורים יותר כמו מפרצת, גידול מוח, שבץ, אירוע איסכמי חולף (TIA), דלקת קרום המוח או לחץ דם גבוה. אם יש ספק מה גורם לכאבי הראש או למיגרנות, מומלץ לבצע בדיקות רפואיות כדי לאמת או לשלול גורמים רפואיים. למרות אי הנוחות הקשורה בכאבי ראש, בדרך כלל הם לא קשורים למחלות מסוכנות. הטיפול בכאבי ראש הנובעים ממתח או מסטרס הוא לעתים קרובות עמום והמטופל נשאר להתמודד עם הכאב בעצמו.

כאבי ראש אצל ילדים

יש מצבים בהם המשפחות לא לוקחות ברצינות את התלונות על כאבי ראש, במיוחד כאשר אין סיבה רפואית או בתחום הראייה. התלונות הללו יכולות להיראות כאילו הילד מנסה להתחמק מבית הספר או מלמידה. לפעמים – חושבים שלילד יש בעיה פסיכולוגית. כאשר אין הקשבה, ילדים הרבה פעמים יעדיפו לא לדווח על כאב הראש – זה לא שהתופעה חולפת, אלא שהילד מפסיק להתלונן. הוא מרגיש כאילו הוא חייב להמשיך לחיות עם הכאב.

כאבי ראש ממתח והקלה באמצעות טיפול אירלן

אם אתם חושבים שכאבי ראש ומיגרנות נגרמים אצלכם על ידי מתח וסטרס, יתכן ושיטת אירלן תוכל לסייע. גורמים סביבתיים עלולים לגרום לסטרס. שיטת אירלן יכולה לבטל את הגורמים הסביבתיים שגורמים לכאבי ראש ומיגרנות. כאבי ראש מסטרס ללא סיבה רפואית יכולים להיות קשורים לרגישות לאור, במיוחד בפעילות שקשורה לעיבוד חזותי אינטנסיבי, ולכן שקפים ומשקפי אירלן יכולים למונע אותם.

בארצות הברית זוהו 21 סוגים שונים של כאבי ראש על ידי ה-National Headache Foundation. השכיחים ביותר נקראים כאבי ראש ממתח, והם מתוארים ככאבים הנגרמים על ידי סטרס רגשי. השם מצביע על כך שיש חוסר בהירות לגבי הגורמים, ורואים בו תופעה פסיכולוגית יותר מאשר פיזיולוגית. אין פריצות דרך משמעותיות בטיפול בחמש עשרה השנים האחרונות, והסובללים צריכים פשוט ללמוד לחיות עם הכאב.

שיטת אירלן וכאבי ראש יכולה לסייע רבות עם הכאבים הללו, מפני שהרבה מהסובלים אינם מודעים לגורמים סביבתיים שעלולים לגרום להם, וניתן לטפל בהם.

אזהרה: כאבי ראש, מיגרנות וסימפטומים פיזיים נוספים יכולים להיגרם מבעיה רפואית. מומלץ לבצע בירור רפואי ולשלול סיבות רפואיות לכאבי הראש.

טיפול אירלן של התאמת שקפים לט' וא' בעקבות כאבי ראש

ט', בת 25, הגיעה לבדיקת שקפים של אירלן לקראת לימודים אקדמיים. היא דיווחה על כאב ראש בעשר הדקות הראשונות של הבדיקה, ולא יכלה להמשיך לפני שלקחה הפסקה של כמה דקות, במהלכן עצמה עיניים. היא תיארה כאבי ראש דומים בכל פעם שצריכה לקרוא.

לאחר שהותאמו לה שקפים – כאבי הראש פחתו באופן משמעותי, והיא דיווחה כי לראשונה בחייה היא יכולה לקרוא ספר בשלמותו.  בנוסף, היא הופנתה להתאמת משקפים מסנני-צבע, שמאד מקלים עליה גם בפעילויות של עיבוד חזותי שאינן קשורות רק לקריאה – נהיגה, עבודה, ספורט.

לפני הטיפול בשיטת אירלן היא נהגה לקחת משככי כאבים בתדירות של פעם ביום-יומיים. כיום היא לא זקוקה להם יותר.

א', תלמיד בתיכון, מדווח על עייפות רבה, עיניים דומעות וכאבים במצח ובראש. תדירות הכאבים גבוהה – לפחות פעם ביומיים. במהלך אבחון השקפים התברר כי הוא רגיש מאד לאור, וברגע שמתחיל לקרוא תחת אור חזק מתחיל לסבול מהסימפטומים. בנוסף לכאבי הראש, הוא מדווח על סחרחורות ובחילות בזמן הקריאה. הזמן הממושך ביותר שהוא יכול לקרוא מבלי לעשות הפסקה לא עולה על רבע שעה. במבחנים – הוא מבקש לצאת לעתים תכופות לשירותים, אחרת לא מסוגל להמשיך. למרות בדיקות חוזרות ונשנות אצל רופאים, בדיקות דם ואפילו סי.טי ראש – לא נמצאה סיבה רפואית לכאבים הללו.

לאחר התאמת שני שקפים (כחול כהה וסגול) – א' היה מסוגל להסתכל על דף לבן עם טקסט שחור, ולקרוא אותו ללא הפסקה, בשטף ועם הבנה מלאה. קצב הקריאה שלו השתפר, וכל מנח הגוף השתנה. היה לו קשה להאמין ששקפים מסייעים לו וגורמים להבדל כל כך גדול.

גלילה לראש העמוד