נסה לשנות את צבע המסך:

שיטת אירלן לבעיות קשב וריכוז

ורד יהב - מכון יהבים

ורד יהב - מכון יהבים

מאבחנת אירלן מוסמכת

קשב וריכוז או תסמונת אירלן?


יוסי הוא בן 42 עובד בחברה גדולה ואב לשלושה ילדים מקסימים. כילד בבית הספר, חווה יוסי קשיים לימודיים רבים והתמודד איתם באופן קבוע כמו הרבה ילדים בתקופתו של יוסי. את הלימודים הוא סיים בקושי ולפני לכתו לאוניברסיטה הוא ביצע אבחון לקשיי קשב וריכוז.

יוס  אובחן כמתמודד עם הפרעת קשב נוירולוגית והחל לקבל טיפול תרופתי.  לדבריו, הטיפול התרופתי איננו מספיק וגם כשהוא תחת השפעת התרופה וצריך ללמוד – קשה לו.

יוסי הגיע אלינו וסיפר על קשיים בעקבות  לשבת ולקרוא לאורך זמן.
הוא מתאר קושי פיזי להתמדה בלמידה, מעדיף לצפות ביו-טיוב, לקרוא עיתון באינטרנט (בקצרה), ורק אם אין ברירה יישב וילמד. בזמן שהוא נאלץ לקרוא ללימודים הוא מתאר תחושה של עצבנות, חוסר-סבלנות, "קוצים". מרים את העיניים מהטקסט כל כמה שורות. מדווח גם על כאבים בעיניים בזמן קריאה או כתיבה.

 

במהלך האבחון היה ליוסי מאד קשה לשבת שעה וחצי ולהתמודד עם הבדיקה, עד לשלב שבו הותאמו לו השקפים הנכונים עבורו. הוא בחר בשילוב של שקפים כהים – כחול כהה וסגול.   (הוא סבל מסינוור של הדף הלבן). לדבריו – בסוף האבחון הוא הרגיש "שקט בראש ובעיניים" כפי שלא הרגיש מעולם. לראשונה הרגיש שאולי לימודים הם לא תחום בלתי אפשרי עבורו, ושיש אמצעי שיכול לעזור חוץ מכדורי הריטלין.

תסמינים לתופעת אירלן

  • רגישות לאור – כל אור בהיר בין אם מדובר באור השמש, או מנורת פלורוסנט או אפילו אורות של רכב בלילה. כל אלה עלולים לייצר אי נוחות שתשתפר עם טיפול בשיטת אירלן
  • קשיי קריאה – שיטת אירלן לא תתקן קשיי קריאה הנובעים מראייה לקויה אלא קשים הנובעים מבעיית עיבוד חזותי המשפיעה עלהקריאה.
  • קשיי קשב וריכוז – לכ 30% מאוכלוסיית מהסובלים מבעיית קשב וריכוז ונוטלים ריטלין ניתן לעזור באמצעות השיטה
  • כאבי ראש – כאבי ראש ומיגרנות הנובעים מרגישויות שונות לאור ומקושי בעיבוד חזותי ומאמץ תוך עיני בעקבותיו.
  • מתח ועייפות  – הנגרמים חוסר היכולת והמאמץ האדיר הכרוך בישיבה ממושכת מול מחשב או חומר קריאה כאשר קיימת בעיה בעיבוד החזותי.
  • עיוותי דפוס ועיוותים סביבתיים – טקסט קופץ או זוחל, מילים מתערבבות ותחושה שלא ניתן להבין מה כתוב. משקפיים לא עוזרות? כנראה הבעיה היא בעיבוד החזותי.

שאלונים לאבחון עצמי של תסמונת אירלן

האם אני סובל/ת מתסמונת אירלן? מלו את השאלון וגלו. ניתן לשלוח אלינו בלחיצת כפתור

גלילה לראש העמוד