נסה לשנות את צבע המסך:

ורד יהב - מכון יהבים

ורד יהב - מכון יהבים

מאבחנת אירלן מוסמכת

סינוור פנסים והשפעתו על תסמונת אירלן

האם אורות פנסי רחוב או אורות בוהקים של מכוניות יכולים להשפיע על המתמודדים עם תסמונת אירלן?

אם מדי פעם אתם מתהלכים ברחוב בשעות הערב ומוצאים את עצמכם מסונוורים לגמרי מפנסי הרחוב, או מאורות בוהקים של מכוניות עוברות, ייתכן ואתם סובלים ממשהו שנקרא תסמונת אירלן או סינדרום אירלן. 

תסמונת אירלן הינו סינדרום הקשור לעיבוד בעיבוד החזותי. זוהי לא בעיית ראייה כפי שנהוג לחשוב בעיקר בסינוור מפנסי רחוב , אלא בעיה ביכולת של המוח לעבד מידע חזותי.

בשנים האחרונות מתפתחת מודעות לתסמונת ויותר ויותר אנשים מבצעים את האבחון ומגלים כי למרות שאובחנו כבעלי לקויות למידה הם בעצם סובלים מתסמונת אירלן.

אז מה בכל זאת החדשות הטובות? יש אבחון וטיפול קל ויעיל עבורה. אבל ראשית, נבין בכלל מהי תופעת אירלן ומהם התסמינים שלה.

תופעת אירלן – גורמים וסימפטומים

הבסיס של תופעת אירלן הוא למעשה קושי בעיבוד חזותי, שמשפיע על היבטי חיים שונים. הרבה אנשים שעוברים אבחון המאתר תופעת אירלן או קוראים על הנושא, מוצאים כי הם מזהים את עצמם בין הדברים ומבינים את מהלך חייהם ומדוע הם סובלים מהקשיים המלווים אותם. בנוסף, רבים מהאבחונים של הפרעות קשב וריכוז וליקויי למידה, מתגלים בדיעבד כשגויים, לאחר אבחון תופעת אירלן.

בין הסימפטומים של תופעת אירלן ניתן למנות:

  • סינוור מפנסי רחוב ואורות בוהקים
  • קשיים בהתמצאות רגלית במרחב או בנהיגה
  • קשיי קריאה וכתיבה המזכירים דיסלקציה ודיסגרפיה
  • קשיי קשב וריכוז המזכירים תופעות של ADHD
  • עייפות, מיגרנות, סחרחורות, כאבים
  • חרדות, ציונים נמוכים, מוטיבציה נמוכה בביצוע מטלות

אבחון וטיפול בתופעת אירלן – הפתרון שיקל עליכם את החיים

בניגוד להפרעות חרדה או קשב וריכוז, שמטופלות באמצעים תרופתיים, או ליקויי למידה שמטופלים עם השקעה של זמן ומאמצים ניכרים, הטיפול בנושא תופעת אירלן הינו פשוט ויעיל. על-מנת לטפל בתופעה מתאימים לכל מטופל שקפים צבעוניים המסייעים לו בקריאת טקסטים והתמצאות במרחב.

השלב הבא של הטיפול הוא התאמת משקפי אירלן בעלות עדשות צבעוניות המותאמות למטופל על ידי שכבת הצבע שהותאמה לו בבדיקה, ןמקלה באופן מיידי על ההתמצאות, כאבי הראש, הסינוור ושאר התופעות. לכן, אם אתם מזהים את הסימפטומים של תופעת אירלן אצלכם או אצל הילדים, גשו לאבחון ותוכלו ליהנות מחיים ללא ההפרעה.

אירלן יהבים – אבחון וטיפול בשיטת אירלן

אירלן יהבים הנו מרכז ייחודי לאבחון בעיות קשב וריכוז הפועל מתוך מכון יהבים. פעילות המרכז משלבת אבחונים לאיתור בעיות קשב וקשיים לימודיים ובראשם אבחון וטיפול בשיטת אירלן. אבחוני אירלן מבוצעים על ידי ורד יהב, מאבחנת אירלן ומתקיימים בגדרה ובתל אביב.

מבדקי אירלן מתקיימים בגדרה ובתל אביב בתיאום מראש

תסמינים לתופעת אירלן

  • רגישות לאור – כל אור בהיר בין אם מדובר באור השמש, או מנורת פלורוסנט או אפילו אורות של רכב בלילה. כל אלה עלולים לייצר אי נוחות שתשתפר עם טיפול בשיטת אירלן
  • קשיי קריאה – שיטת אירלן לא תתקן קשיי קריאה הנובעים מראייה לקויה אלא קשים הנובעים מבעיית עיבוד חזותי המשפיעה עלהקריאה.
  • קשיי קשב וריכוז – לכ 30% מאוכלוסיית מהסובלים מבעיית קשב וריכוז ונוטלים ריטלין ניתן לעזור באמצעות השיטה
  • כאבי ראש – כאבי ראש ומיגרנות הנובעים מרגישויות שונות לאור ומקושי בעיבוד חזותי ומאמץ תוך עיני בעקבותיו.
  • מתח ועייפות  – הנגרמים חוסר היכולת והמאמץ האדיר הכרוך בישיבה ממושכת מול מחשב או חומר קריאה כאשר קיימת בעיה בעיבוד החזותי.
  • עיוותי דפוס ועיוותים סביבתיים – טקסט קופץ או זוחל, מילים מתערבבות ותחושה שלא ניתן להבין מה כתוב. משקפיים לא עוזרות? כנראה הבעיה היא בעיבוד החזותי.

שאלונים לאבחון עצמי של תסמונת אירלן

האם אני סובל/ת מתסמונת אירלן? מלאו את השאלון וגלו. ניתן לשלוח אלינו בלחיצת כפתור!

גלילה לראש העמוד