נסה לשנות את צבע המסך:

משקפיים לבעיות קשב וריכוז

Sunglasses with blue lenses lie on a sandy shell beach on the sea front in sunny weather. Recreation and tourism concept.
ורד יהב - מכון יהבין

ורד יהב - מכון יהבין

מאבחנת אירלן מוסמכת

משקפי אירלן לבעיות קשב וריכוז.

תסמונת אירלן הינה סינדרום הקשור לקושי בעיבוד החזותי המתבצע במוח.

זוהי אינה בעיית ראייה, אלא בעיה ביכולת של המוח לעבד מידע חזותי והיא נחשבת לאחת מהתסמונות הפחות מוכרות לציבור. זאת הסיבה אולי, שלעיתים קרובות נוטים להתבלבל בינה לבין בעיות אחרות, ובעיקר לשייך את התופעות האופייניות לה לבעיות של קשב וריכוז הדורשות טיפול תרופתי.

אחת מאותן תופעות בולטות, שמאפיינת את תסמונת אירלן (אולם נוטים שלא להתייחס אליה ככזו), היא ההפרעות בקשב ובריכוז (ADHD) שהפכה לנפוצה ולשכיחה בקרב החובשים את ספסל הלימודים (תלמידים או סטודנטים) ואף בקרב אנשים בוגרים.

צורך בטיפול תרופתי להפרעת קשב או התאמת משקפי אירלן?

מאפייניה הראשוניים של תסמונת אירלן הם תחושות הסנוור ואי הנוחות שחשים הלוקים בתסמונת כשהם נמצאים בחלל שבו אורות ניאון ואורות בהירים. לעיתים גם אור השמש ובמצבים מסויימים אף אור בלילה עשויים לעורר בהם את הרגישות בעיניים.

כתוצאה מכך, הלוקים בתסמונת, יחושו כנראה אחת או יותר מהתחושות הבאות: 

  • תחושת עייפות בלתי מוסברת,
  • כאבי עיניים וכאבי ראש,
  • סחרחורות,
  • חרדות,
  • שינויים תכופים וקיצוניים במצב רוחם,
  • תחושת חוסר מנוחה או חוסר יכולת להישאר מרוכזים וממוקדים, במיוחד במקומות המוארים באור ניאון או באורות לד בהירים.

אם נחשפתם מכורח הנסיבות לנושא הפרעות הקשב והריכוז, התופעות האחרונות שהזכרנו ברשימה בוודאי מוכרות לכם, ולכן, פעמים רבות, כפי שצוין, הקשיים בקריאה או בכתיבה וקשיי הקשב והריכוז עלולים להיות מיוחסים בטעות ל-ADHD, ולא לתופעת אירלן דווקא.

התאמת משקפי אירלן

בניגוד להפרעות הקשב והריכוז המטופלות לרוב תרופתית, תסמונת אירלן מטופלת בהצלחה מרובה באמצעות מסנני צבע ובשלב השני התאמת משקפיים יחודיים בעלי עדשות צבעוניות המותאמות באופן אישי לכל מטופל שעבר אבחון ומאפשרות לו להתגבר על הקושי בעיבוד חזותי

שאלונים לאבחון עצמי של תסמונת אירלן

האם אני סובל/ת מתסמונת אירלן? מלו את השאלון וגלו. ניתן לשלוח אלינו בלחיצת כפתור

גלילה לראש העמוד