נסה לשנות את צבע המסך:

השפעת האור על הסובלים מתסמונת אירלן

Sunglasses with blue lenses lie on a sandy shell beach on the sea front in sunny weather. Recreation and tourism concept.
ורד יהב - מכון יהבים

ורד יהב - מכון יהבים

מאבחנת אירלן מוסמכת

האם אתם רגישים לאור? אולי אתם סובלים מתסמונת אירלן.

האם אתה עובד קשה מכפי שאתה צריך וסובל יותר מהנדרש בכדי להצליח? האם אתה פחות יצרני בעבודה מכפי שאתה יכול להיות מכיוון שאתה צריך לקחת הפסקות תכופות בעת קריאה או עבודה על המחשב? האם יום עבודה תחת אורות ניאון במשרד מותיר אותך תשוש, עם כאבי ראש או אפילו עם תחושה רעה? יתכן שתצליח לעבור את היום, אבל באיזה מחיר? יתכן שאתה מסתדר, אבל חשוב עד כמה אתה יכול לשפר את המצב.

טיפול בשיטת Irlen משתמש בטכנולוגיית סינון צבעים לא פולשנית (מסנני Irlen ספקטרלים) בכדי להפחית את הלחץ במוח הגורם לקשיים עבור כל כך הרבה אנשים. התוצאה היא ביצועים טובים יותר עם פחות מאמץ, שיפור הקשב והריכוז והפחתה בשלל תסמינים גופניים לא רצויים מכאבי ראש ועד עייפות. התפקוד היומי משתפר מיד והביצועים גדלים במידה ניכרת.

רגישות לאור כסימפטום מרכזי של תסמונת אירלן

נושא הליבה שבא לידי ביטוי בתסמונת אירלן הוא רגישות לאור (אורות בהירים ופלורסנטיים), אך אנשים רבים כלל אינם מודעים לכך שהמוח שלהם רגיש לאור. ומתמודדים יומיומית עם תופעות שנראות להם "נורמליות". לדוגמא,

  1. אם אינך יכול לקרוא יותר מחמישים דקות מבלי שתצטרך לקחת הפסקה עקב מאמץ, עייפות או קושי להישאר ממוקד, כנראה שאתה צריך התאמת צבעים.
  1. שהייה תחת אורות בהירים או פלורסנטיים, קריאת טקסט על רקע נייר לבן, בהייה במסך מחשב או iPad אינה אמורה להזיק או להפריע, זה לא אמור לגרום לך להיות עייף או ישנוני, והקריאה אינה אמורה להקשות, ככל שתנסה לעשות זאת יותר.

 

כאשר האור פועל כסטרס במוח, המוח אינו מסוגל לעבד נכון את המידע הוויזואלי שהוא מקבל. 

המוח עובד קשה יותר, הוא פעיל יתר על המידה, וזה מאט את הפרודוקטיביות וגורם למאמץ ועייפות יתר על המערכת הפיזית. 

במונחים פשוטים יותר, בסופו של דבר האדם עובד קשה יותר עם פרודוקטיביות פחותה.

הפחתת הלחץ באמצעות טיפול בשיטת אירלן

כשאתה מפחית את הלחץ על המוח, אתה משפר באופן מיידי את הביצועים, מגביר את הסיבולת ומשפר את חייך באופן אקספוננציאלי. זה יכול להיות ההבדל בין להסתדר או להתקדם בחיים.

תסמונת אירלן פוגעת במיליוני אנשים שהצליחו לעבור את בית הספר והצליחו בחיים, אך נאלצו לעבוד קשה מהנדרש בכדי להגיע לשם. הטיפול במסגרת שיטת אירלן יכולה להשפיע ולשנות מקצה לקתה את איכות חייכם! 

הידע הוא כוח, והידיעה כיצד האור משפיע על המוח שלך היא המפתח למימוש מלוא הפוטנציאל שלך. יכולתם של צבעי אירלן ל"חסל" את הלחץ על המוח ולאפשר לו לתפקד בצורה אופטימלית תחולל מהפכה בחייכם.

ורד יהב, מנהלת מרכז אירלן יהבים (בתוך מכון יהבים), מוסמכת ע"י מפתחת השיטה לאבחן ולטפל בתסמונת אירלן.

שאלונים לאבחון עצמי של תסמונת אירלן

האם אני סובל/ת מתסמונת אירלן? מלו את השאלון וגלו. ניתן לשלוח אלינו בלחיצת כפתור

גלילה לראש העמוד