נסה לשנות את צבע המסך:

שיטת אירלן לבעיות קשב וריכוז

שקפים על השולחן
ורד יהב - מכון יהבים

ורד יהב - מכון יהבים

מאבחנת אירלן מוסמכת

כיצד מתבצע אבחון אירלן?

תסמונת אירלן מתבטאת בלקות ראייה הגורמת לקושי בעיבוד החזותי אותו מבצע המוח שלנו. התסמונת באה לכדי ביטוי ברגישות-יתר של עיני הלוקה בה לאור, גרימת מאמץ-יתר של העיניים הגורמת לעייפות ולכאבי ראש, להאטה בקריאה, להבנת הנקרא באופן לקוי וכן הלאה.

שיטת אירלן עושה שימוש הן בשקפים מצבעים שונים והן במשקפיים מיוחדות שעדשותיהן צבעוניות לצמצום תופעות הלוואי הנגרמות על ידי התסמונת, במקרים מסוימים אף עד להיעלמם לגמרי. 

צבעי השקפים ועדשות המשקפיים משפיעות ונותנות מענה לסימפטומים השונים של התסמונת, משיפור יכולות הקריאה וההבנה ועד לשיפור איכות החיים הכוללת של הלוקים בתסמונת. אבחון אירלן הוא השלב הראשון בדרך לטיפול ולשיפור החיים.

מהו אבחון אירלן?

על אף שאבחון אירלן אינו נחשב לחלק מהבדיקות והאבחונים במערכות השונות, במרבית המקרים בהם מזוהה ומאובחנת תסמונת אירלן, זיהויה משפיע ומקל על כל תחומי החיים של הלוקים בה. האבחון המדויק עשוי להשפיע על תפקוד לימודי של הלומדים במסגרות החינוך השונות, בה במידה שהוא משפיע על האדם הבוגר שאינו מסוגל להתרכז בעבודתו, ולכן, מסלול העבודה / קריירה שלו נפגע.

האבחון והטיפול בתסמונת אירלן – שלב ראשון

התאמת השקפים מסנני הצבע – שקפים מסנני צבע נחשבים לכלי המקורי של שיטת אירלן והם מגיעים בעשרה צבעים. במהלך אבחון זה יקבע האם הנבדק לוקה בתסמונת אירלן, מהי דרגת חומרתה אצלו ובאיזה מתחומי חייו היא פוגעת.

לאחר הבדיקה יותאם לנבדק הרכב השקפים הייחודי לו – שקף אחד עד שלושה שקפים, שצבעם זהה או שונה. שימוש בשקפי אירלן נפוץ, ובמדינות מסוימות הם אף מוכרים כסיוע המקובל והשגרתי ללוקים בתסמונת.

האבחון והטיפול בתסמונת אירלן – שלב שני

התאמת משקפיים ייחודיות – במקרים בהם הסינדרום משמעותי ופוגע לא רק בקריאה, אבל גם משפיע על התמצאות האדם במרחב, על נהיגתו ועבודתו, יומלץ לאדם על התאמת משקפי אירלן. משקפיים ייחודיים אלה מכילים מעדשות הנצבעות באופן ספציפי עבור האדם, ולא ניתן לרכשם שלא דרך מכון אבחון. 

חשוב לציין, כי משקפיים אלה אינן משפיעות אך ורק על יכולות הקריאה של האדם אלא מסייעות בכל אחד מהתחומים שבהם התסמונת פוגעת בחיי האדם.

לסיכום

אבחון אירלן מניח את הצעד הראשון הנדרש להתמודדות עם התסמונת. ולכן, מומלץ לבצעו אך ורק במכון מוכר, שיכוון אתכם למציאת הפתרון הנכון עבורכם.

אירלן יהבים

אירלן יהבים הנו מרכז ייחודי לאבחון בעיות קשב וריכוז הפועל מתוך מכון יהבים ללימודים אקסטרניים בגדרה. פעילות המרכז משלבת אבחונים לאיתור בעיות קשב וקשיים לימודיים ובראשם אבחון וטיפול בשיטת אירלן. 

מבדקי אירלן מתקיימים בגדרה ובתל אביב בתיאום מראש.

תסמינים לתופעת אירלן

  • רגישות לאור – כל אור בהיר בין אם מדובר באור השמש, או מנורת פלורוסנט או אפילו אורות של רכב בלילה. כל אלה עלולים לייצר אי נוחות שתשתפר עם טיפול בשיטת אירלן
  • קשיי קריאה – שיטת אירלן לא תתקן קשיי קריאה הנובעים מראייה לקויה אלא קשים הנובעים מבעיית עיבוד חזותי המשפיעה עלהקריאה.
  • קשיי קשב וריכוז – לכ 30% מאוכלוסיית מהסובלים מבעיית קשב וריכוז ונוטלים ריטלין ניתן לעזור באמצעות השיטה
  • כאבי ראש – כאבי ראש ומיגרנות הנובעים מרגישויות שונות לאור ומקושי בעיבוד חזותי ומאמץ תוך עיני בעקבותיו.
  • מתח ועייפות  – הנגרמים חוסר היכולת והמאמץ האדיר הכרוך בישיבה ממושכת מול מחשב או חומר קריאה כאשר קיימת בעיה בעיבוד החזותי.
  • עיוותי דפוס ועיוותים סביבתיים – טקסט קופץ או זוחל, מילים מתערבבות ותחושה שלא ניתן להבין מה כתוב. משקפיים לא עוזרות? כנראה הבעיה היא בעיבוד החזותי.

שאלונים לאבחון עצמי של תסמונת אירלן

האם אני סובל/ת מתסמונת אירלן? מלאו את השאלון וגלו. ניתן לשלוח אלינו בלחיצת כפתור

גלילה לראש העמוד